آمادگی برای ماندن در پیش‌دبستانی

مستقر شدن در پیش دبستانی به معنای یک روال جدید برای همه است. عادت کردن به آن ممکن است زمان ببرد. خوب است با دستورالعمل‌های پیش دبستانی در مورد آلرژی، غذا و نوشیدنی، ایمنی، بیماری، ورود به سیستم و غیره آشنا شوید. پوشاندن لباس‌های راحت و کاربردی به کودکان کمک می‌کند تا در پیش‌دبستانی مستقر شوند و راحت باشند.

چک لیست آمادگی برای پیش دبستانی

پیش دبستانی‌ها، خط مشی‌ها و روال‌هایی دارند که کمک می‌کند کارها به خوبی پیش برود، کودکان را ایمن نگه دارند و اطمینان حاصل کنند که کودکان، تجارب لذت بخش و محرکی دارند که از رشد اولیه آن‌ها حمایت می‌کند. در اینجا چک لیستی از آنچه می‌توانید در پیش دبستانی انتظار داشته باشید، وجود دارد که می‌تواند به شما و فرزندتان کمک کند تا در آنجا مستقر شوید.
رسیدن به پیش‌دبستانی و رفتن به خانه مقرراتی دارد، اگر شخص دیگری فرزند شما را از پیش دبستانی می‌گیرد، باید به پیش دبستانی اطلاع دهید، معمولاً به صورت کتبی و با ارائه مدارک شناسایی. برخی از پیش دبستانی‌ها از شما می‌خواهند که لیستی از بزرگسالان تایید شده را که می‌توانند فرزند شما را تحویل بگیرند به آن‌ها بدهید.

آسم و آلرژی کودکان در پیش دبستانی

اگر کودک شما مبتلا به آسم است، مهم است که به پیش دبستانی اطلاع دهید و یک نسخه از برنامه اقدام آسم کودک خود را به کارکنان بدهید و خود کودک، توانایی مراقبت از خود را آموخته باشد.اگر کودک شما به غذا یا مواد دیگر حساسیت دارد، پیش دبستانی نیز باید این را بداند.

لباس برای پیش دبستانی

لباس‌های راحت و گشاد که به کودک شما اجازه می‌دهند آزادانه حرکت کند، برای دوره پیش‌دبستانی بهترین هستند. همچنین ایده خوبی است که کودک خود را با لباس‌هایی که برای رنگی یا خاکی شدن مناسب است به پیش دبستانی بفرستید و مقداری لباس اضافی را در کیف کودک خود قرار دهید. کفش‌های با پنجه متناسب، دویدن و بالا رفتن را برای کودک شما آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند. بهتر است کودک، کفشی بپوشد که بتواند خودش آن را پا کند و دربیاورد.

برنامه‌های آموزشی پیش دبستانی

حیطه‌های مهارت آموزی پیش‌دبستانی در این بخش سایت توضیح داده شد. جزئیات برنامه آموزشی در جلسات نقشه راه پیش از شروع ترم در اختیار والدین قرار می‌گیرد و شما می‌توانید در مورد آن با مربی و مسئولین آموزش بیشتر صحبت کنید. همچنین ممکن است یک خبرنامه منظم دریافت کنید که شما را از آنچه کودکان یاد می‌گیرند به‌روز نگه می‌دارد.

شروع کلاس تابستانی

شرایط پزشکی

مهم است که به پیش دبستانی اطلاع دهید که آیا کودک شما یک بیماری پزشکی دارد – مثلاً دیابت یا صرع. شما باید یک برنامه مدیریت پزشکی به پیش دبستانی بدهید.
حین ثبت نام در پیش دبستانی باید مدارک و اطلاعات کامل فرزند خود را به مجموعه ارائه دهید.

مشارکت والدین

درگیر شدن در پیش دبستانی فرزندتان به شما کمک می‌کند تا در مورد آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد، بیشتر بدانید. همچنین به شما فرصتی می‌دهد تا با سایر فرزندان و والدین آشنا شوید. شما می‌توانید در برنامه پیش دبستانی به روش‌های مورد علاقه خود شرکت کنید. این ممکن است شرکت در فعالیت‌های پیش دبستانی، مانند گشت و گذار، زنبورهای کارگر یا وظایف مدیریتی باشد. برخی از پیش دبستانی‌ها نیز دارای کمک والدین در فهرست هستند.

چالش‌ها و مسائل

بیشتر اوقات در پیش‌دبستانی همه چیز به آرامی پیش می‌رود، اما گاهی اوقات ممکن است نگرانی‌ها یا مشکلاتی داشته باشید. اگر مشکلی پیش آمد، ایده خوبی است که با مسئولان پیش‌دبستانی صحبت کنید. اقدامات زودهنگام می‌تواند از تبدیل یک مشکل کوچک به مشکل بزرگتر جلوگیری کند.

بیماری کودکان در پیش دبستانی

اگر کودک شما بیمار است، بهتر است او را در خانه نگه دارید تا راحت‌تر باشد و میکروب‌ها را به کودکان دیگر منتقل نکند. اگر فرزند شما یک بیماری عفونی دارد – برای مثال، سیاه سرفه، کووید-۱۹، سرماخوردگی یا آبله مرغان – به پیش دبستانی خود اطلاع دهید تا کارکنان بتوانند به والدین دیگر اطلاع دهند. شپش سر یکی از مشکلات رایج کودکان در این سن است. اگر کودک شما شپش سر دارد، بهتر است به پیش دبستانی اطلاع دهید و او را تا چند روز بعد از درمان در خانه نگه دارید.

ایمنی در برابر آفتاب

کودک شما باید یک کلاه لبه پهن به پیش دبستانی ببرد تا وقتی بیرون، زیر نور آفتاب بازی می‌کند از او محافظت شود. همچنین خوب است که یک کرم ضد آفتاب با SPF 30+ را استفاده کند و به او یادآوری کنید که قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کند.

آوردن اسباب بازی از خانه

هر پیش دبستانی رویکرد خاص خود را در مورد اینکه آیا کودکان می‌توانند از خانه اسباب بازی بیاورند، دارد. بهتر است قبل از اینکه کودک عروسک مورد علاقه خود را در کیفش ببندد، با پیش دبستانی چک و بررسی کنید. اگر کودک شما اسباب‌بازی خاصی را به پیش‌دبستانی می‌برد، بررسی کنید که هنگام تحویل گرفتن در کیف او باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید