بازی هایی برای افزایش خلاقیت کودک پنج ساله

در سن ۴ ، ۵ سالگی، بچه ها در واقع کاوشگران کوچکی هستند. آن ها دائما در حال تلاش برای درک دنیای اطراف خود هستند. این دوره برای کودکان بسیار هیجان انگیز است، در این دوره کودکان در مورد دوستی ها یاد می گیرند و ایده های تخیلی خود را امتحان می کنند. در روند رشد کودکان ۴، ۵ ساله اتفاقات زیادی می افتد، به این معنی که سبک بازی آنها در حال تکامل است. کودکان در این سن دوست دارند خود را ابراز کنند و این کار را با درگیر شدن در بازی های ساختگی، هنر و صنایع دستی، بازی در فضای باز، بازی های نوبتی و داستان گویی انجام می دهند. آنها دوست دارند در کنار بزرگترها باشند و سوالات زیادی از آن ها می پرسند.
اصلی ترین چیزی که کودک شما در حین بازی با شما، نیاز دارد، سرگرمی است. مهم است که بازی را به «درس» تبدیل نکنید. سعی کنید محیطی جالب و زمان کافی برای بازی فراهم کنید و به درخواست های فرزندتان توجه کنید تا به او اجازه خلاقیت بدهید. هنگام صحبت کردن به آن ها علاقه نشان دهید و وقتی دیگران را مخاطب قرار می دهند یا با دیگران خوب بازی می کنند آن ها را تحسین و تشویق کنید و به آن ها کمک کنید تا احساس دیگران را درک کنند.
در اینجا چند ایده و راه کار وجود دارد که می توانید با آنها کودک را به بازی های خلاقانه تشویق کنید.

افزایش خلاقیت با بازی

بازی در فضای باز: کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با کودکان در فضای باز انجام دهید تا انرژی آن ها را حفظ کنید. بازی با توپ و یادگیری دوچرخه سواری یا اسکوتر عالی هستند. شما همچنین می توانید کودکان را در باغبانی مشارکت دهید. پنهان کردن و جستجو کردن و گنج یابی همیشه جز بازی های مورد علاقه کودکان ۴_ ۵ ساله پر انرژی و تخیلی است. شما می توانید حین پیاده روی، با تظاهر به جاسوسی چشم یا شکار لاشخورها فعالیت خود را جالب تر کنید.
مدل‌سازی ناخواسته: بسته‌بندی‌های مورد استفاده روزمره را که در غیر این صورت بازیافت یا دور ریخته‌ می شوند، کنار بگذارید. ظرف های خالی ماست، جعبه های مقوایی، نی های استفاده شده، درب بطری شیر؛ تقریباً هر چیزی می تواند به ماشین، خانه و ربات تبدیل شود. اجازه دهید تخیل کودکان نمایان شود!

بازی خلاقانه

هنر و صنایع دستی: فعالیت‌های هنری و صنایع دستی زیادی وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید، اما کارهای زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید با چیزهایی که در خانه دارید، درست کنید، برای ایده‌های خلاقانه می توانید از صفحه اینستاگرام پردیس سلاله دیدن کنید. برای افزایش یادگیری و رشد فرزندتان، مواردی مانند پولک، دکمه ها و دستمال کاغذی را تهیه کنید. هر فعالیتی که نیاز به برش و چسباندن دارد برای اصلاح مهارت های حرکتی ظریف کودکان عالی است.
آشپزی و پختن: آشپزی نه تنها سرگرم کننده هستند، بلکه به آموزش مفاهیم ریاضی و نحوه پیروی از دستورالعمل ها نیز کمک می کنند.
بازی حسی: همه کودکان زیر ۵ سال عاشق بازی حسی هستند! این یک تحریک عالی برای مغز است و به کودک شما اجازه می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از مهارت‌های رشدی را تمرین کند.
ایفای نقش: کودکان تخیل خارق العاده ای دارند و بازی ایفای نقش چیزی است که می توان در هر جایی انجام داد. تمام آن جعبه‌های مقوایی که از خریدهای آنلاین جمع‌آوری کرده‌اید، به راحتی می‌توانند به یک «قلعه» تبدیل شوند. از تلاش های فرزندتان برای درگیر کردن شما در بازی های تخیلی خود استقبال کنید و در آن گیر بیفتید، از او سؤالاتی بپرسید، مانند «چرخ، برای ساختن آن از چه چیزی استفاده کنیم؟». این امر باعث تقویت تفکر خلاق و مهارت های تصمیم گیری آن ها می شود!

آشپزی و افزایش خلاقیت کودک

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت هایی که باید با کودک ۴ تا ۵ ساله خود امتحان کنید، به اینستاگرام پلی هوس سلاله مراجعه کنید، جایی که می توانید ایده های دوست داشتنی و ویدیوهای مفید زیادی پیدا کنید.
اگر نگران رشد فرزندتان هستید یا نیاز به حمایت دارید، مطمئن شوید که با مربی و مشاوره کودک خود صحبت می‌کنید، می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه این مقاله ثبت کنید.

منبع:
https://cypf.berkshirehealthcare.nhs.uk/blog/posts/2020/july-2020/creative-play-with-your-4-5-year-old/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید